Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1286
Title: Розробка математичної моделі процесу раціоналізації роботи прикордонних передавальних станцій при застосуванні системи управління ризиками
Other Titles: Development a mathematical model of the process rationalizing the work of boundary transfer stations in the application risk management system
Authors: Альошинський, Євген Семенович
Пестременко-Скрипка, Оксана Сергіївна
Таратушка, Костянтин Володимирович
Alyoshinsky, Evgeny
Pestremenko-Skripka, Oksana
Taratushka, Kostyantin
Keywords: прикордонна передавальна станція
система управління ризиками
технологічні операції
коефіцієнт простою
boundary transfer station
risk management system
manufacturing operations
coefficient of downtime
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Альошинський Є. С. Розробка математичної моделі процесу раціоналізації роботи прикордонних передавальних станцій при застосуванні системи управління ризиками / Є. С. Альошинський, О. С. Пестременко-Скрипка, К. В. Таратушка // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 156. - С. 35-41.
Abstract: UA: Тривалість обробки поїздів на прикордонних передавальних станціях значно перевищує час, необхідний на оформлення документів, митний і прикордонний огляд, виконання технічних і комерційних операцій. Скорочення часу доставки вантажів можливо досягти за рахунок зменшення технологічного часу обробки поїздів на прикордонних передавальних станціях. Таку можливість дає система управління ризиками (СУР), яка заснована на принципі вибірковості оглядових операцій при переробці міжнародного вантажопотоку.
EN: The continuous increase in the volume of foreign trade operations requires continuous improvement of the organization of international transportation and improvement of border transfer stations. Processing trains at border transfer stations is being developed, based on the technical equipment of the station, taking into account local features of their work. The processing times of trains at border transfer stations far exceeds the time required for paperwork, customs and border inspection, the implementation of technical and commercial operations. Reduce the time of cargo delivery may be achieved by reducing technological processing time of trains at border transfer stations. This gives the risk management system (RMS), which is based on the principle of selective observation of operations in processing of international cargo traffic. Introduction of system analysis and selection of risk factors will allow border transfer stations of Ukraine focus on priority areas of work and more efficient use of available resources.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1286
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 156

Files in This Item:
File SizeFormat 
Alyoshinsky.pdf330.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.