Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1294
Title: Обгрунтування раціонального місця розташування локомотивного господарства на сортувальній станції
Other Titles: Justification rational location of a locomotive department in marshalling yards
Authors: Куценко, Максим Юрійович
Дудін, Олексій Аркадійович
Долгова, Марія Миколаївна
Жовнір, Оксана Василівна
Kutsenko, Maxim Yriyovich
Dudin, Olexiy Arkadіyovich
Dolgova, Maria Mykolaivna
Zhovnіr, Oksana Vasylivna
Keywords: сортувальна станція
сортувальна система
локомотивне господарство
пробіги локомотивів
marshalling yard
sorting system
locomotive department
running of locomotives
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Куценко М. Ю. Обгрунтування раціонального місця розташування локомотивного господарства на сортувальній станції / М. Ю. Куценко, О. А. Дудін, М. М. Дольова, О. В. Жовнір // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 156. - С. 94-101.
Abstract: UA: Місце розташування локомотивного господарства суттєво впливає на експлуатаційні витрати, пов’язані з пробігом поїзних локомотивів від поїздів, що прибули в депо та вирушили назад з депо під поїзди, що відправляються. У роботі розглядаються основні випадки розміщення локомотивного господарства на односторонній та двосторонній сортувальній станції. За побудованими графіками залежності сумарних пробігів локомотивів від частки вагонопотоку з переробкою зроблено висновки щодо раціонального розташування локомотивного господарства на односторонній та двосторонній сортувальній станції.
EN: Marshalling yards, play a crucial role in the development of transport on railway transport. They provide the most difficult part of working-processing and formation of technical routes. Stability of transportation process in many areas and sites of the railway network is dependent on the successful work of marshalling yards. Location of the locomotive department significantly affects the operational costs associated with mileage of train locomotives from trains arriving at the depot and back from the depot under the departing train. This article discusses the options for the placement of a locomotive department on a unilateral or bilateral marshalling yard. Used dependency graphs based on total runs of locomotives from the proportion of working with processing, conclusions are made on the rational location of the locomotive department at the unilateral and bilateral marshalling yard. The locomotive department on the unilateral marshalling yard advisable to place next to the park administration to reduce runs of the exchangeable train locomotive and reducing the width of the marshalling yard. After the construction of the second sorting system it is advisable to arrange the station complex equipping additional devices between the parks reception and departure in the opposite end of the station.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1294
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 156

Files in This Item:
File SizeFormat 
Kutsenko.pdf270.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.