Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1299
Title: Автоматизація технології оперативного управління рухомим складом
Other Titles: Автоматизация технологии оперативного управления подвижным составом
Automation technology operational management of rolling stock
Authors: Рибальченко, Лілія Ігорівна
Ковтун, Наталія Михайлівна
Rybalchenko, Liliya Igorivna
Kovtun, Natalia
Keywords: автоматизація
технологія
порожні вагони
раціональне використання
мінімізація витрат
автоматизация
технология
порожние вагоны
рациональное использование
минимизация затрат
automation technology
empty wagons
rational use
cost minimization
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Рибальченко, Л. І. Автоматизація технології оперативного управління рухомим складом [Текст] / Л. І. Рибальченко, Н. М. Ковтун // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 156. - С. 135-139.
Abstract: UA: На даному етапі роботи залізниць продовжується тенденція зростання обсягів перевезень. У зв’язку з цим необхідним стає вирішення питання щодо раціонального використання вагонів та локомотивів, задля підвищення потужності переробки більших обсягів перевезень наявним в експлуатації рухомим складом та уникнення витрат на придбання нового. EN: At this stage, the railways continued the trend of traffic growth. In this regard, it becomes necessary solution to the problem of rational use of cars and locomotives, to increase the capacity of processing large volumes of traffic available to operate the rolling stock and to avoid the cost of purchasing a new one. The paper discusses the steps train dispatcher in the performance management technology cars in the area, and found that by performing this work in an expeditious manner, it is difficult to make the right decision, given the large number of factors affecting the economic viability of the routes taken by traffic volumes. To automate this process, it developed a model, which is based on determining the optimal route. To do this, take into account: the cost of fuel on the locomotive and wagon-clock watch on the move and simple payroll costs locomotive crew.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1299
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 156

Files in This Item:
File SizeFormat 
Rybalchenko.pdf230.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.