Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13559
Title: Determination of rational roughnes of the side surface of the rail top in curved sections of the underground railway track
Other Titles: Визначення раціональної шорсткості бокової поверхні голівки рейки в криволінійних ділянках колії метрополітену
Authors: Voronin, Serhii
Skoryk, Oleksii
Korostelov, Yevhen
Keywords: contact voltages
model samples
rational roughness
«wheel-rail»
underground railway track
контактні напружен­ня
модельні зразки
раціональна шор­сткість
«колесо­-рейка»
колія метро­політену
Issue Date: 2016
Publisher: Технологічний центр
Citation: Voronin S. Determination of rational roughnes of the side surface of the rail top in curved sections of the underground railway track / S. Voronin, O. Skoryk, Ye. Korostelov // Східно-Європейський журнал передових технологій. - 2016. - Т. 4, № 1(82). - С. 11-17.
Series/Report no.: Industrial and Technology Systems
Abstract: EN: This work provides a series of studies are aimed at determining the forces acting in the contact «wheel-rail» in curvilinear sections of the underground railway track. To define the dependence of the friction coefficient on the parameters of microgeometry of contact surfaces, the technique of laboratory tests on a friction machine was developed. The laboratory tests were carried out on the friction machine by testing specially made models, whose material directly and size in conversion corresponds to the components of the contact «wheel-rail». In order to determine parameters of force impact on model samples, calculation of contact voltages, which occur in the real contact under conditions of unlubricated friction and their conversion into the «modeling» contact were performed.
UA: Наведені результати теоретичних та експериментальних досліджень впливу шорсткості поверхонь на трібологічні властивості контакту «колесо­рейка» в криволінійних ділянках колії метрополі­тену. За результатами досліджень вста­новлені значення раціональної шорсткос­ті контактуючих поверхонь, що послугує передумовою створення технології пре­вентивного шліфування рейок для упо­вільнення їх зносу при русі в криволінійних ділянках колії метрополітену.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/13559
ISSN: 1729-3774 (print); 1729-4061 (online)
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronin.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.