Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1451
Title: Аналіз і перспективи розвитку перевезень зернових вантажів залізничним транспортом України
Other Titles: Analysis and prospects of development carriage of grain cargoes on railway transport of Ukraine
Authors: Лаврухін, Олександр Валерійович
Мкртичьян, Дмитро Ігорович
Костєнніков, Олексій Михайлович
Кануннікова, Світлана Петрівна
Церковнюк, Юлія Василівна
Lavruhin, Оlexander Valerievich
Mkrtychyan, Dmitry Igorovich
Kostennikov, Olexiy Mikhaylovich
Kanunnikova, Svetlana Petrovna
Тserkovnyuk, Yulia Vasilievna
Keywords: залізничний транспорт
зернові вантажі
оборот вагона
експорт вантажів
railways transport
grain cargo
turnover car
export cargo
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Лаврухін О. В. Аналіз і перспективи розвитку перевезень зернових вантажів залізничним транспортом України / О. В. Лаврухін, Д. І. Мкртичьян, О. М. Костєнніков, С. П. Кануннікова, Ю. В. Церковнюк // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 158. Т. 1. - С. 31-35.
Abstract: UA: Аналіз показав, що неефективна система експлуатації вагонів-зерновозів, яка передбачає в основному повагонні відправки, призводить до збільшення обігу вагонів і зниження їх продуктивності. Таким чином, виникає необхідність зниження обороту вагонів-зерновозів, що можливо за рахунок удосконалення підходів в організації залізничних перевезень зернових вантажів з використанням математичного апарату і сучасних інформаційних технологій.
EN: By 2021 Ukraine should become a world leader in grain exports and increase substantially oust their competitors in the market of wheat and feed. Nowadays elevator and port infrastructure marked by intensive development with the active involvement of investments to predict in the near future provision of increased amounts of data objects pass, and a high level of mechanization and intensity of handling in their conditions. However, not Ukrzaliznytsia plans to develop and renewal of inventory grain, primarily directing investments in renewal of wagons and locomotives, which also have a significant wear. Deficiency of grain during peak periods grain transportation from one side leads to additional costs associated with delays in the logistics supply chain, and the other - leaving potential for carriers to other modes of transport. Hence the need to reduce traffic-grain cars that may be due to improvement approaches in organization of rail transportation of grain cargoes using mathematical tools and modern information technologies.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/1451
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 158. Т. 1

Files in This Item:
File SizeFormat 
Lavruhin.pdf287.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.