Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14978
Title: Особливості моделювання динамічної навантаженості вагона-платформи зчленованого типу з контейнерами
Other Titles: The features modeling of dynamic loads at a flat wagon with containers
Authors: Ловська, Альона Олександрівна
Lovskaya, A.
Keywords: вагон-платформа зчленованого типу
несуча конструкція
динаміка
моделювання
прискорення
навантаженість конструкції
комбіновані перевезення
a coupled flat wagon
support structure
dynamics
modeling
acceleration
structure loading
combined transportation
Issue Date: 2017
Publisher: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Citation: Ловська А. О. Особливості моделювання динамічної навантаженості вагона-платформи зчленованого типу з контейнерами / А. О. Ловська // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2017. - № 4. - С. 138-145.
Abstract: UA: В статті наведені результати досліджень динамічної навантаженості вагона-платформи зчленованого типу з контейнерами при експлуатаційних режимах навантаження. Визначено максимальні величини прискорень, які діють на несучу конструкцію вагона-платформи з контейнерами шляхом математичного та комп’ютерного моделювання їх переміщень при дії повздовжньої сили на передній упор автозчепного пристрою. Адекватність розроблених моделей перевірено за критерієм Фішера. Проведені розрахунки дозволили зробити висновок про адекватність отриманих результатів.
EN: Increased rates of Ukraine’s integration into the system of international transport corridors suggest the need to create combined transport systems, among which one of the most successful is container transportation. In order to improve container transportation efficiency along international transport corridors running through Ukraine, a coupled flat wagon has been designed on the base of an improved flat wagon structure. The mathematical simulation of dynamic loads of a flat wagon with containers (two 1CC containers) at operational loading modes has been carried out, the maximum accelerations influencing the support structure have been defined, and the multiple values have been considered in computer simulation of the coupled tank wagon capacity. Results of the research can be used in designing coupled flat wagons to provide their capacity at mixed transportation.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/14978
ISSN: 1998-7927 (print); 2664-6498 (online)
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovskaya.pdf562.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.