Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18073| Title: | Пропускна спроможність залізничного напрямку за умов швидкісного руху |
| Other Titles: | Railway capacity in the presence of high-speed traffic |
| Authors: | Калашнікова, Тетяна Юріївна Кучерук, Ю. В. Кугай, О. Ю. Kalashnikova, T. Kucheruk, Y. Kugay, О. |
| Keywords: | пропускна спроможність графік руху поїздів залізничний напрямок пасажирський рух високошвидкісний рух railway capacity train traffic schedule railroad direction passenger traffic high speed traffic |
| Issue Date: | 2018 |
| Publisher: | Інститут морегосподарства та підприємництва |
| Citation: | Калашнікова Т. Ю. Пропускна спроможність залізничного напрямку за умов швидкісного руху / Т. Ю. Калашнікова, Ю. В. Кучерук, О. Ю. Кугай // Науковий погляд у майбутнє. - 2018. - Т. 2, Вип. 9. - С. 24-29. |
| Abstract: | UA: Розглянуто можливість реформування залізниць загального користування
України у вигляді реалізації «європейської» моделі функціонування ринку залізничних
перевезень, що передбачає надання пропускної спроможності та «ниток» графіку окремим
перевізникам, у тому числі і міжнародним. Досліджено сучасний стан залізничних
перевезень щодо тенденції попиту. Проведено аналіз основних методів розрахунку
пропускної спроможності. Моделюванням пропускної спроможності на найбільш
завантаженому залізничному напрямку визначено оптимальне співвідношення параметрів:
кількості поїздів за одиницю часу, стійкості руху поїздів, кількості типів поїздів та
швидкості руху поїздів. EN: Considered the possibility of reforming the general railways of Ukraine in the form of implementation of the "European" model of the functioning of the railroad market, which provides for the provision of railway capacity and thread schedules for individual carriers, including international ones. The present state of railway transportation in relation to the demand trend is investigated. The analysis of basic methods of calculating the railway capacity. The simulation of the railway capacity at the most loaded railway line determined the optimal ratio of parameters: the number of trains per unit time, trains stability, the number of train types and the speed of trains. |
| URI: | http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18073 |
| ISSN: | 2415-766Х (print); 2415-7538 (online) |
| Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Kalashnikova.pdf | 934.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.