Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18134
Title: Покрашення якості пасажирських залізничних послуг у нестандартних ситуаціях
Other Titles: Improving the quality of passenger rail services in non-standard situations
Authors: Малахова, Олена Анатоліївна
Жиленко, Х. О.
Malakhova, Olena
Zhylenko, Khrystyna
Issue Date: 2023
Publisher: Український державний університет науки і технологій
Citation: Малахова О. А. Покрашення якості пасажирських залізничних послуг у нестандартних ситуаціях / О. А. Малахова, Х. О. Жиленко // Проблеми та перспективи розвитку залізничного транспорту : матеріали 82 Міжнар. наук.-практ. конф. (20-21 квітня 2023 р.). - Дніпро : УДУНТ, 2023. - С. 135-136.
Abstract: UA: Залізниці є важливим компонентом систем громадського транспорту і відіграють життєво важливу роль у підтримці економічного та соціального розвитку. Тому, покращення якості залізничних пасажирських послуг особливо у нестандартних ситуаціях є важливим і складним аспектом сучасних транспортних систем. Однак рух пасажирських поїздів може бути порушений через різноманітні нестандартні ситуації, такі як несприятливі погодні умови, технічні проблеми та аварії. У таких ситуаціях пасажири можуть зіткнутися з незручностями, затримками та ризиками для безпеки, що призводить до незадоволення послугами залізниці. Тому існує потреба в ефективних стратегіях для покращення залізничних пасажирських перевезень у нестандартних ситуаціях.
EN: For most countries, rail transport is the main service provider for both passenger and freight transportation. However, unexpected events can occur that result in the inability of trains to run within their scheduled timeframe. In most cases, the inability to provide services often leads to deviations from the planned schedule and corresponding delays. Train delays are heavily influenced by interruptions that represent operational difficulties, such as traffic, section congestion, accidents, maintenance issues, or other operational categories. All delays can be grouped into the following categories: technical reasons at stations; line automation and skipping trains on routes; problems with locomotive and train crews, passenger-related problems; weather and climate conditions. Therefore, there is a need for further research to develop comprehensive and integrated strategies to improve rail passenger service in nonstandard situations.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/18134
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Малахова.pdf304.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.