Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/202
Title: Побудова математичної моделі ліквідації ворожих маршрутів пасажирських поїздів у горловині залізничної станції
Other Titles: The construction process of mathematical model elimination of hostile routes of passenger trains in the neck portion of railway station
Authors: Примаченко, Ганна Олександрівна
Трохименко, Роман Олександрович
Prymachenko, Ganna Oleksandrivna
Trokhymenko, Roman
Keywords: горловина залізничної станції
ворожий маршрут
динамічна модель
супервизорне навчання моделі
neck of the railway station
the hostile route
dynamic model
supervisory training of model
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Примаченко Г. О. Побудова математичної моделі ліквідації ворожих маршрутів пасажирських поїздів у горловині залізничної станції / Г. О. Примаченко, Р. О. Трохименко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 162. - С. 108-117.
Abstract: UA: Розглянуто вирішення актуальної проблеми ліквідації ворожих маршрутів у горловинах залізничних станцій України з метою зменшення тривалості непродуктивних простоїв на підходах до станцій і на станційних коліях. Для цього наведено послідовність розробки математичної моделі ліквідації ворожих маршрутів пасажирських поїздів у горловинах залізничних станцій. Визначено сутність, доцільність, необхідність впровадження розробленої моделі.
EN: The actual problem of liquidation of enemy routes in the neck railway stations Ukraine was consider solving to reduce unproductive downtime duration on the approaches to stations and tracks at the station. For this sequence are developing mathematical models elimination of enemy routes of passenger trains in railway stations neck as universal dynamic mathematical model that was developed for different railway stations both passenger and freight. The essence, appropriateness, necessity of introduction of the model to the automated control system passenger traffic for the operational management of Ukrzaliznytsia. The resulting dynamic model aimed at the speedy promotion schedule with the highest priority, allowing to get maximum benefit from the use of infrastructure. This model is flexible and adaptable to the changing situation, the solution can significantly alleviate the problem of destruction of hostility routes and increase traffic safety, passenger service quality and efficiency of means of rail transport capacities of the crossings, railway stations.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/202
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 162

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prymachenko.pdf222.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.