Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/211
Title: Побудова умовної реперної мережі залізниць за допомогою сучасних програмних комплексів та приладів
Other Titles: Constructing of conditional benchmark rail network through modern software complexes and devices
Authors: Лоцман, Павел Ігорович
Орел, Євген Федорович
Бєліков, Едуард Анатолійович
Подибайло, Сергій Борисович
Lotsman, Paul
Orel, Yevhen
Byelikov, Eduard
Podybajlo, Sergiy
Keywords: репер
геодезична мережа
висота
нев'язка
залізнична крива
колія
елементи кривої
інтегральна крива
координати
benchmark
geodetic network
height
discrepancy
railway curve
track
curve elements
integral curve
coordinates
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Лоцман П. І. Побудова умовної реперної мережі залізниць за допомогою сучасних програмних комплексів та приладів / П. І. Лоцман, Є. Ф. Орел, Е. А. Бєліков, С. Б. Подибайло // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 162. - С. 169-176.
Abstract: UA: У статті запропоновано методику розрахунку елементів кривих, яка дасть змогу створити базу даних у відділеннях залізниці для забезпечення вирішення завдань паспортизації, експлуатації та управління об'єктами залізничного транспорту.
EN: The paper proposes a method of calculating the elements of curves, which will create a database in the offices of the road, to provide solutions for the cottages, certification, operation and management of a railway trans-goad transport. The article discusses two methods to replace the integral curve suitable step polyline. In the first method the step polyline consists of segments by turns is parallel to the X-axes and Y-axes. Further, integrating the curve, we get broken line A, B, C, D. When the stepped line integrating, we get to the desired integral curve several points, with the tangents at them. Now, it is easy inscribing a curve in this polygon of tangents and the task will be decided. The second method is differs from the first alternate position of the polyline. Here are interval taken to segments have the same area. Taking into account the conditions of functioning railway track, it is obvious that the absolute stillness benchmark may not count, so the methods offers conditional benchmark network which takes into account the displacement of benchmark.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/211
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 162

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lotsman.pdf198.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.