Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2267
Title: Зниження витрати палива та скорочення викидів шкідливих речовин з відпрацьованими газами за рахунок визначення раціональних кутів випередження запалювання
Other Titles: Reducing the fuel consumption and reduction emission exhaust gases by definition of rational spark timing
Authors: Корогодский, Владимир Анатольевич
Стеценко, Оксана Николаевна
Обозный, Сергей Владимирович
Korohodskiy, Volodymyr Anatolyovych
Stetsenko, Oksana Nikolaevna
Obozniy, SergeyVladymyrovych
Keywords: навантажувальна характеристика
кут випередження запалювання
зниження витрати палива
двотактний двигун
нагрузочная характеристика
угол опережения зажигания
снижение расхода топлива
двухтактный двигатель
fuel consumption
spark timing
spark-ignition engines
exhaust
direct-injection
stratified charge
Issue Date: 2015
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Корогодський В. А. Зниження витрати палива та скорочення викидів шкідливих речовин з відпрацьованими газами за рахунок визначення раціональних кутів випередження запалювання / В. А. Корогодський, О. М. Стеценко, С. В. Обозний // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 151(1). - С. 30-36.
Abstract: UA: На основі експериментальних досліджень по навантажувальній характеристиці двотактного двигуна з іскровим запалюванням при безпосередньому вприскуванні палива і організації згоряння розшарованого паливно-повітряного заряду визначені раціональні кути випередження запалювання по мірі зміни навантаження, що дозволяє знизити витрату палива та скоротити викиди шкідливих речовин з відпрацьованими газами.
EN: Using the engine power system with direct fuel injection for the spark-ignition engines, helps to reduce the fuel consumption and emission of the exhaust gases. It especially suitable to use for the two-stroke engines with direct injection, wherein it determines the reduction of loss of fuel into the exhaust system for the scavenging cylinder. Thus, the organization of stratified fuel-air charge allows to efficiently burn the fuel-air mixture, which further reduces the fuel consumption and performance of modern requirements for emissions. The start of ignition of fuel-air mixture corresponds to the ignition-timing angle, which affects the intensity of the processes of combustion and fuel and environmental performance of the engine. Based on experimental researches of the two-stroke spark-ignition engine loading characteristic, with the direct fuel injection and combustion organization stratified fuel-air charge to the load characteristic modes with n = 3000 min-1 , the rational moment of the fuel supply defined. At a given angle were set to rational angles ignition as the load varies, thus reducing fuel consumption and reduce emissions in exhaust gases.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2267
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 151. Т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korohodskiy.pdf432.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.