Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/228
Title: Удосконалення несучої конструкції вагона-платформи з метою підвищення ефективності його експлуатації
Other Titles: Improvements in supporting structure of flat-wagon focused on higher operational efficiency
Authors: Ловська, Альона Олександрівна
Ігнатьєв, Богдан Вікторович
Бабкін, Андрій Олександрович
Lovskaya, Alyona Aleksandrovna
Ignatev, Bogdan Viktorovich
Babkin, Andriy Oleksandrovich
Keywords: вагон-платформа
несуча конструкція
оптимізація
напружено-деформований стан
міцність
flat-wagon
bearing construction
optimization
strength-deformed state
strength
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Ловська А. О. Удосконалення несучої конструкції вагона-платформи з метою підвищення ефективності його експлуатації / А. О. Ловська, Б. В. Ігнатьєв, А. О. Бабкін // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 164. - С. 68-76.
Abstract: UA: У статті наведено результати досліджень міцності несучої конструкції вагона-платформи при експлуатаційних режимах навантаження. Виявлено запаси міцності основних елементів несучої конструкції та запропоновано заходи щодо їх оптимізації за критерієм зменшення металоємності. Результати проведених розрахунків на міцність удосконаленої несучої конструкції вагона-платформи в середовищі програмного забезпечення CosmosWorks дозволили зробити висновок про доцільність прийнятих рішень.
EN: The article presents the results of research into stability of the supporting structure of a 13- 4012 model flat-wagon for transportation of wheel sets, track-type equipment, freight in case packing, containers, metal structures, long-length and industrial goods which do not require covering and protection from weather effects in operational loading modes. The structural factors of safety for basic elements of the supporting structure have been defined and measures on their optimization by criterion of lower metal consumption have been proposed. Also the authors propose to replace the basic longitudinal beam of a flat-wagon (an H-beam in a standard structure) for the U-profile beam enforced with shields. It will allow reducing the mass of spring-suspended parts of the wagon and also reduce the cost of manufacturing flat-wagon of new designs. So that to ground the solution proposed the article presents calculation of the improved flatwagon structure based on computer stability stimulation applying the finite-element method. The results of the stability calculations have made it possible to conclude about usefulness of the decisions taken. On the base of the research conducted one can conclude that the measures regarding improvements in the supporting structure of a flat-wagon allow decreasing the material consumption maintaining the required stability and increasing operational efficiency in intermodal container transportation.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/228
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 164

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lovskaya.pdf528.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.