Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/234
Title: Аналіз схемних рішень та вибір тягового привода швидкісного рухомого складу
Other Titles: Анализ схемных решений и выбор тягового привода скоростного подвижного состава
Analysis of circuit design and the choice of traction drive speed rolling stock
Authors: Чигирик, Наталія Дмитрівна
Найдьон, Євгеній Олександрович
Сумцов, Андрій Леонідович
Chigirik, Natalіya Dmitrіvna
Nayden, Еvgenіy Oleksandrovych
Sumtsov, Andriy Leonіdovich
Keywords: тяговий привод
швидкісний рухомий склад
коефіцієнт корисної дії
тяговий електродвигун
візок
компенсуюча муфта
тяговий редуктор
колісна пара
локомотив
моторвагонна тяга
зубчасте колесо
режим роботи
тяговый привод
скоростной подвижной состав
коэффициент полезного действия
тяговый электродвигатель
тележка
компенсирующая муфта
тяговый редуктор
колесная пара
локомотив
моторвагонная тяга
зубчатое колесо
режим работы
tractiondrive
high-speedrollingstock
efficiency
tractionmotor
truck
compensating clutch
traction gearboxwheelset
locomotive
railcartraction
gearoperation
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Чигирик, Н. Д. Аналіз схемних рішень та вибір тягового привода швидкісного рухомого складу [Текст] / Н. Д. Чигирик, Є. О. Найдьон, А. Л. Сумцов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - Харків, 2016. - Випуск 164. - С.104-112.
Abstract: UA: У даній статті проведено аналіз існуючих схемних рішень тягового привода швидкісного рухомого складу, наводиться опис сучасних конструкцій тягового привода різних країн світу. Розглядається сучасна концепція вибору типу тягового привода швидкісного рухомого складу, яку можливо застосувати для залізниць країни. Пропонується критерій вибору тягового привода – інтегральний ККД, що враховує ККД привода з урахуванням режимів експлуатації. EN: The text of the article provided an overview of the existing variants of the configuration of the equipment vehicle-speed locomotives. A list of design features. The description of the design features of the chassis and traction drives of modern high-speed rolling stock, such as high-speed trains such as TGV-PSE, TGV-A (France), the ICE (Germany), in trial operation - ETR-450 (Italy) and the 300 series ( Japan). Currently, all listed above the rolling stock is in regular operation at speeds above 250 km / h. High speed trains TGV-PSE consist of eight two intermediate wagons and locomotives odnokabinnye at both ends of the train. Electric and one side followed by a car based on its own two-axle motor truck, all the rest - on the intermediate support trolleys (so-called Jacobs bogie design).
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/234
ISSN: 1994-7852
Appears in Collections:Випуск 164

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chigirik.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.