Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/280
Title: Математична модель визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у великому залізничному вузлі
Other Titles: Мathematical model for the determination of the passenger station for high-speed trains service rational location in a large railroad junction
Authors: Огар, Олександр Миколайович
Дребот, Михайло Сергійович
Мумінов, Азамат Бахтиярович
Ogar, Alexander
Drebot, Mykhailo
Muminov, Azamat
Keywords: пасажирська станція
високошвидкісні магістралі
високошвидкісний рух
залізничний вузол
математична модель
passenger station
high-speed lines
high-speed traffic
railroad junction
mathematical model
Issue Date: 2016
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Огар О. М. Математична модель визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у великому залізничному вузлі / О. М. Огар, М. С. Дребот, А. Б. Мумінов // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2016. - Випуск 166. - С. 23-30.
Abstract: UA : Проаналізовано наукові підходи до розрахунку конструктивно-технологічних параметрів швидкісних і високошвидкісних магістралей. Сформовано математичну модель визначення раціонального місця розташування пасажирської станції для обслуговування високошвидкісних поїздів у великому залізничному вузлі на основі врахування множини факторів. Розроблено рекомендації щодо використання результатів моделювання з ув’язкою зі структурою міста.
EN : Scientific approaches to the calculation of structural and technological parameters of highspeed lines were analyzed. It was concluded that known scientific approaches were mainly focused on improving of the mentioned parameters, and the issue of the justification of the parameters and location of passenger stations for high-speed trains service in large railroad junctions is considered insufficiently. A mathematical model for the determination of the rational location of a passenger station for high-speed trains service in a large railroad junction has been created. The model is based on taking into consideration the quantity, basic features of business objects, residential areas, and sights, and their distance from the conventional city center; the quantity and location of the underground system, the traffic capacity and availability of urban transport in the streets and avenues; the high-speed trains mileage from a city boundary to a passenger station. The objective of the determination of a passenger station location in a large railroad junction has been presented as an integer programming problem. However, since the solution of this problem is a point, in which a passenger station construction is impossible or causes certain difficulties, it has been proposed to analyze a city structure and to determine the passenger station rational location by the minimal distance to the optimal place.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/280
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 166

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ogar.pdf175.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.