Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2875
Title: Визначення зусиль розпору насипного вантажу на стіни кузова напіввагона при перевезенні залізничним поромом
Other Titles: The definition of freight pressure which influence upon the wall of open-top wagon under transportation with railway-ferry boat
Authors: Ловська, Альона Олександрівна
Lovskaya, Alyona Alexandrovna
Keywords: вагон
динаміка вагона
навантаження конструкції
залізнично-водний транспорт
залізнично-поромні перевезення
wagon
the dynamics of wagon
loading of construction
railway-ferry transport
railwayferry boat transportation
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Ловська А. О. Визначення зусиль розпору насипного вантажу на стіни кузова напіввагона при перевезенні залізничним поромом / А. О. Ловська // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип.143. - С. 54-57.
Abstract: UA: В статті проводиться аналіз зусиль, які впливають на міцність несучих конструкцій кузовів вагонів при перевезенні залізничним поромом. Отримані результати дадуть змогу забезпечити збереження вагонів при експлуатації в міжнародному залізнично-водному сполученні і підвищити надійність перевезення вантажів у міжнародних напрямках.
EN: The historical development of railway ferry-boat transportation in Ukraine with other countries of the Black Sea basin is being researched in this article. Juefilled investigation is grounding co – operation railway and marin transport and is justifing the necessity to in introduce new ferry-boat routes. The article analyses the efforts effecting strength on elements of wagon bodies under transportation with ferry-boat. It gives us an opportunity to develop measures as to the adaptation of wagons bodies to the interaction with the fastenings of railway-ferries by means of equipping their bearing constructions with special fastening assemly units. Such technical solution will allow decreasing expenses for unscheduled repair of wagons while transporting them on railway-ferries and providing safety of traffic of combined transport. The investigation data allows ensuring safety of a wagon fleet while operating it in the international railway-water communication and increasing the efficiency of combined transport in the spectrum of international transportations.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2875
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 143

Files in This Item:
File SizeFormat 
Lovskaya.pdf376.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.