Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2965
Title: Дослідження ефективності контролю стану колійних ділянок на станції з використанням методу рахунку осей
Other Titles: Study of the effectiveness of control state travel sites for stations using method axle counting
Authors: Нечаєв, Андрій Михайлович
Nechayev, Andrew
Keywords: контроль зайнятості ділянок колії
метод рахунку осей
точковий колійний датчик
тональне рейкове коло
режим роботи рейкового кола
коефіцієнт чутливості до пошкодженої рейки
control employment sections of the track
the method of counting axles
track point sensor tone track circuit
operation of the track circuit
coefficient of sensitivity to damage the rail
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Нечаєв А. М. Дослідження ефективності контролю стану колійних ділянок на станції з використанням методу рахунку осей / А. М. Нечаєв // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 144. - С. 70-78.
Abstract: UA: Для залізничних станцій досліджена можливість гармонійного поєднання переваг систем контролю стану колійних ділянок методом рахунку осей та розгалужених тональних рейкових кіл накладання. Використання точкових колійних датчиків дозволяє усунути у горловинах по головному ходу ізолюючі стики. За допомогою розгалужених тональних рейкових кіл, що налаштовані на нормальний і контрольний режими функціонування, здійснюється контроль зламу рейок і кодування поїзних маршрутів сигналами АЛСН.
EN: For railway stations investigated the possibility of a harmonious combination of advantages condition monitoring systems track sections counting method branched axes and tonal overlay track circuits. Using point position encoders allows to remove the neck of the main entrance insulated joints. With branched tonal overlay track circuits tuned to normal modes of operation and control, are controlled kink rail train paths and coding signals ALSN. Use on the main rails neck station TC overlay allows connection points from the RC to the rail line to carry signals encoding ALSN more elongated sections. Upon liquidation of isolating joints decreases the amount of railroad equipment, reduced material costs for its maintenance due to "strengthen" the way physically (track structure) and electrically (for lack of a throttle - transformers and jumpers from them to the rails simplify sanitation conditions return traction current). Using TC overlay with a significant number of branches only for normal control modes and allows under simplified settings TC fix violation of the integrity of the rail line.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/2965
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 144

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nechayev.pdf485.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.