Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3173
Title: Визначення порядку діагностування буксових вузлів електровозів на основі даних про їх пошкодження в експлуатації
Other Titles: The determination of the procedure of diagnostics of the axle nodes of locomotives on the basis of data about their damage in maintenance
Authors: Дацун, Юрій Миколайович
Колесніченко, Г. О.
Datsun, Yurii
Kolesnichenko, Georgy
Keywords: буксовий вузол
пошкодження
діагностика
вібрація
пробіг
axle node
damage
diagnostics
vibration
mileage
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Дацун Ю. М. Визначення порядку діагностування буксових вузлів електровозів на основі даних про їх пошкодження в експлуатації / Ю. М. Дацун, Г. О. Колесніченко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 158. Т.2. - С. 16-20.
Abstract: UA: Проведено дослідження статистичних даних пошкоджень буксових вузлів електровозів ЧС-2 в експлуатації. Виявлено найбільш характерні пошкодження буксових вузлів і ймовірні причини їх виникнення. Визначено характеристики закону розподілу пошкоджень буксових вузлів. Розраховано момент проведення першого діагностування буксових вузлів після ремонту за критерієм безвідмовної роботи. Розглянуто основні методи вібродіагностики підшипникових вузлів. Сформовано напрямки підвищення надійності буксових вузлів.
EN: In the article the damage of the axle boxes of locomotives CHS-2 in operation are analyzed. The most frequently in use bearings of axle nodes are damaged (their rings and separators). On the basis of histograms is determined that the distribution obeys the Weibull law. Based on the analysis of the nature of the damage the main directions of improving the reliability of axle nodes of locomotives in maintenance are determined. To determine the technical condition of axle boxes the usage of the methods and technical systems based on the analysis of parameters of vibration is proposed. The article presents a short analysis of existing methods of diagnostics of the bearings of nodes. As a result of the calculation according to the criterion of uptime the time of first diagnosis of axle equipment after repair is defined. To further determine the frequency of diagnosis the criterion of change of parameters of the technical state of the node is proposed to use. For the current conditions of the maintenance of locomotives the introduction of diagnostic systems that have the functions of anticipating and shaping the future recommendations according to the previous diagnostics would be as the most acceptable option.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3173
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 158. Т. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Datsun.pdf354.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.