Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3197
Title: Використання гальмівних колодок нової конструкції на залізницях України
Other Titles: Use brake pads new construction on the railways of Ukraine
Authors: Тартаковський, Едуард Давидович
Фалендиш, Анатолій Петрович
Шапран, Євген Миколайович
Залеський, Любомир Іванович
Сумцов, Андрій Леонідович
Tartakovskiy, Eduard Davidovich
Falendysh, Anatoliy Petrovich
Shapran, Evgeniy Nikolaevich
Zaleskiy, Libomir Ivanovich
Sumtsov, Andrey Leonidovich
Keywords: локомотиви
гальмівні колодки
випробування
залізниці України
гальмівні системи
locomotives
brake pads
test
railways of Ukraine
brake systems
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Тартаковський Е. Д. Використання гальмівних колодок нової конструкції на залізницях України / Е. Д. Тартаковський, А. П. Фалендиш, Є. М. Шапран, Л. І. Залеський, А. Л. Сумцов // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 145. - С. 100-104.
Abstract: UA: Одним із напрямів підвищення ефективності роботи локомотивного господарства є зменшення витрат на витратні матеріали. Особливо це стосується гальмівних систем, від якості роботи яких залежить безпека і ефективність перевізного процесу. Метою запропонованої роботи є вивчення ефективності використання нових чавунних гальмівних колодок типу W14 в умовах реальної експлуатації на залізницях України.
EN: The development of industry, especially materials science provides opportunities for the application of new materials in rail transport to ensure safety and improve the efficiency of the whole transport sector. One of the areas to increase the efficiency of the locomotive department is reducing the cost of routine maintenance, most of which falls on supplies. This is especially true of braking systems on the quality of which depends on the safety and efficiency of the transportation process. Consumable component in the locomotive brake systems are the brake pads. The aim of the proposed work is to study the effectiveness of using new iron brake shoes type W14 in a real operation on railways of Ukraine. A comparative performance test pads Ivano-Frankivsk TRZ type MTRUZ 38.90.712205. Determined the effectiveness and feasibility of using a new type of brake pad.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3197
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 145

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tartakovskiy.pdf364.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.