Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4358
Title: Удосконалення технології роботи прикордонної передавальної станції в умовах різної ширини колії
Other Titles: Improving the performance of cross-border transfer by changing the gauge
Authors: Коцібан, Юлія Олександрівна
Kotsiban, Yuliia Oleksandrivna
Keywords: прикордонна передавальна станція
різна ширина колії
матеріальний потік
cross-border transfer station
different track’s width
materiel flow
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Коцібан Ю. О. Удосконалення технології роботи прикордонної передавальної станції в умовах різної ширини колії / Ю. О. Коцібан // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 146. - С. 55-60.
Abstract: UA: Розглянуто актуальні питання, пов’язані із скороченням часу знаходження вагонів на прикордонних переходах, а саме між державами, що мають різну ширину колії. Запропоновано моделі, що відображають графіки обробки поїздів на прикордонній станції при використанні різних способів зміни ширини колії та дають можливість оцінити переваги та недоліки, простежити вузькі місця та виявити лімітуючі ланки при запровадженні кожного із розглянутих способів.
EN: The topical issues connected with the reduction of time of staying of cars on boundary transitions, especially between the states having the different width of a track are considered. The elimination of the reasons causing the increase in the time spent by cars at border stations is one of the questions which are repeatedly mentioned and considered in the course of improvement of work of the railway transport. In the article the models reflecting schedules of processing of trains at border stations using various ways of changing track’s width are offered. The models give the opportunity to estimate advantages and disadvantages, to trace the bottlenecks and to reveal the limiting links during the introduction of each of the considered ways. The application of these models of processing of the train will allow to trace and to estimate all the process which is carried out at station with train with to organize the higher qualified work of customs and border control services having reduced the duration of the processing of documents.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4358
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 146

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kotsiban.pdf627.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.