Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4443
Title: Деякі аспекти управління витратами на основі еталонного підходу у сфері залізничних перевезень
Other Titles: Some aspects of cost management based on the reference approach in the field of railway transport
Authors: Архіпкіна, Світлана Юріївна
Arkhipkina, Svetlana
Keywords: управління витратами
залізничні перевезення
ефективність
собівартість перевезень
сost management
rail transportation
efficiency
cost of transportation
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Архіпкіна С. Ю. Деякі аспекти управління витратами на основі еталонного підходу у сфері залізничних перевезень / С. Ю. Архіпкіна // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 146. - С. 96-100.
Abstract: UA: У статті розглянуто проблему вдосконалення методів управління експлуатаційними витратами. Вона є актуальною, потребує подальших теоретичних і прикладних досліджень та повинна вирішуватися в загальному контексті економічного управління залізничним транспортом. При одних і тих самих розмірах перевезень величина витрат залізниць може коливатися в досить широких межах залежно від того, яка робота затрачається для виконання цих перевезень. Таким чином, можна говорити про залежність витрат від розмірів перевезень тільки в тих випадках, коли розміри руху зростають у повній відповідності до збільшення перевезень, тобто коли всі фактори, крім вантажообігу, залишаються постійними.
EN: The challenge of improving management practices operating costs is relevant, requires further theoretical and applied research and must be addressed in the overall context of economic governance rail. At the same amounts transportation costs railways value can vary within wide limits depending on the kind of work spent to perform such transportation. Thus, we can talk about dependence on the size of transport costs only in cases where the size of the movement grow in full accordance with the increase of traffic, ie, when all factors other than turnover, remain constant. This implies an important practical conclusion: the cost of transportation does not "need" to grow according to the percentage identified dependent costs with an increase in traffic. Skillful management of all factors that affect the operating costs and the cost should minimize the increase.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/4443
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 146

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arkhipkina.pdf325.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.