Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/599
Title: Управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств залізничного транспорту
Other Titles: Сontrol of competitiveness of building enterprises of railway transport
Authors: Боровик, Юрій Тарасович
Borovik, Y. T.
Keywords: конкурентоспроможність
будівельні підприємства залізничного транспорту
фактори конкурентоспроможності
маркетинговий механізм управління конкурентоспроможністю
competitiveness
construction enterprises of railway transport
factors of competitiveness
marketing mechanism of com petitiveness management
Issue Date: 2017
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Боровик, Ю. Т. Управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств залізничного транспорту / Ю. Т. Боровик // Вісник економіки транспорту i промисловості. - 2017. - № 59. - С.101-108.
Abstract: UA: У статті досліджено фактори впливу на конкурентоспроможність підприємства та визначено основні сфери управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств і організацій залізничного транспорту. Визначено організаційні заходи, які спрямовані на підвищення конкурентоспроможності будівельного підприємства. Запропоновано маркетинговий механізм управління конкурентоспроможністю будівельних підприємств залізничного транспорту. Досліджено специфіку будівельних підприємств залізничного транспорту.
EN: In the article factors of influence on the competitiveness of enterprises are investigated and the main spheres of management of competitiveness of construction enterprises and organizations of railway transport are determined. As a result of increased competition, the task of increasing the competitiveness of construction companies becomes urgent. This explains the need for in-depth study of various approaches of scientists to the issue of classification of factors of enterprise competitiveness. The article defines organizational measures aimed at increasing the competitiveness of construction companies. A marketing mechanism for managing the competitiveness of railway construction enterprises is proposed, which consists of four main components: the competitiveness of enterprise products as the basic basis for its development; the brand's competitiveness; the competitiveness of the enterprise and the competitiveness of the enterprise's potential, that is, the ability to work in the market in the long term, successfully adapt to changing conditions and environmental factors, preserve existing and create new competitive advantages. The features of the construction industry, including the specifics of railway construction, are explored.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/599
ISSN: 2075-4892 (print); 2413-4892 (online)
Appears in Collections:№ 59

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borovik.pdf393.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.