Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8553
Title: Зміна коефіцієнта зчеплення колеса з рейкою в процесі припрацювання контактуючих поверхонь
Other Titles: Changes of the friction wheel with the rail during running of the contacting surfaces
Authors: Воронін Сергій Володимирович
Груник, Іван Степанович
Волков, Олександр Вікторович
Voronin, Sergey
Grunyk, John
Воронін, Сергій Володимирович
Volkov, Alexander
Keywords: фрикційний контакт
колесо
рейка
коефіцієнт зчеплення
припрацювання поверхні
frictional contact
wheel
rail
adhesion coefficient
running-surface
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Воронін С. В. Зміна коефіцієнта зчеплення колеса з рейкою в процесі припрацювання контактуючих поверхонь / С. В. Воронін, І. С. Груник, О. В. Волков // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 148(1). - С. 170-176.
Abstract: UA: У статті приведено аналітичний огляд та класифікація існуючого обладнання, яке використовується для експериментальних досліджень фрикційних властивостей і характеристик контакту “колесо-рейка”. У роботі дано опис лабораторного стенду для проведення експериментальних досліджень фрикційних характеристик контакту “колесо-рейка”, а також результати проведених досліджень по зміні коефіцієнта зчеплення в процесі припрацювання контактуючих поверхонь.
EN: The article provides an analytical overview and classification of existing equipment, which is used for experimental studies of the frictional properties and characteristics of the contact "wheel-rail." A description of the laboratory stand for experimental studies of the friction characteristics of the contact "wheel-rail." The model allows to determine the friction coefficient in the laboratory and reproduce the process of rolling wheels on the rail in a single point of contact. For this is a detailed methodology for conducting research within the proposed stand. Also shown are the results of the research to change the coefficient of friction during the running of the contacting surfaces. At present, this process has not been studied in detail, so is the actual conduct additional research and testing, which could give a clearer picture of the patterns of interaction between wheel and rail.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8553
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 148. Т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voronin.pdf545.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.