Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8634
Title: Формування системи транспортно-експедеційного обслуговування вузлової сортувальної станції та аналіз її основних показників роботи
Other Titles: Formation of forwardindg service in hub marshalling yards and analysis of its main indicators of work
Authors: Ломотько, Денис Вікторович
Поліщук, Сергій Ігорович
Семіон, Ярослав Ігорович
Lomotko, Denis
Polishuk, Sergiy
Semion, Yaroslav
Keywords: транспортно-експедиційна система
сортувальна станція
місцева робота
під'їзна колія
forwarding system
switchyard
a local job
the approach path
Issue Date: 2014
Publisher: Українська державна академія залізничного транспорту
Citation: Ломотько Д. В. Формування системи транспортно-експедеційного обслуговування вузлової сортувальної станції та аналіз її основних показників роботи / Д. В. Ломотько, С. І. Поліщук, Я. І. Семіон // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. - 2014. - Вип. 150. - С. 47-55.
Abstract: UA: У статті запропоновано математичну модель формування гнучкої системи ТЕД у замкнутій транспортній системі, приведено порівняння планових та фактичних показників простою місцевого вагону на двох сортувальних станціях ,проаналізована динаміка навантаження та вивантаження основних під'їзних колій станцій,а також запропоновано методологію удосконалення транспортно-експедиторського обслуговування на під'їзних коліях станції.
EN: In the article we proposed a mathematical model of a flexible system of forwarding service in a closed transport system. To be able to use this mathematical system in the future, we need to consider the basic technical and operational performance of some real marshalling yards. Assuming that, these figures get quite difficult, and that's why we introduce some stations "Я" and "X". These stations are needed to examine the possibility of a more specific form of forwarding service in the real world. Also was made the comparison of planned and actual performance of local car in these stations. Was found that the main problem of excess simple local car became bad coordination with joint ventures Then we analyzed the dynamics of loading and unloading for main access roads. In the end of article was proposed methodology, which allows to improve forwarding services in stations on future.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/8634
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Appears in Collections:Випуск 150

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomotko.pdf635.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.