Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/922
Назва: Модель диспетчерського керування взаємозалежними транспортними потоками на промисловому залізничному транспорті
Інші назви: Model of mutually dependent transport flows trafic control on industrial railway transport
Автори: Каменєв, Олександр Юрійович
Лапко, Антон Олександрович
Щебликіна, Олена Вікторівна
Лазарєв, Олексій Владленович
Ушаков, Михайло Віталійович
Kamenev, Oleksandr Jurijovych
Lapko, Anton Oleksandrovych
Shcheblykina, Olena Viktorivna
Lazarіev, Oleksii Vladlenovych
Ushakov, Mychailo Vitalijovych
Ключові слова: комп’ютерна система
диспетчерське керування
транспортна задача
транспортний потік
метод оптимізації
computer system
dispatch control
transport task
traffic flow
optimization method
Дата публікації: 2018
Видавництво: Український державний університет залізничного транспорту
Бібліографічний опис: Каменєв О. Ю.Модель диспетчерського керування взаємозалежними транспортними потоками на промисловому залізничному транспорті / О. Ю. Каменєв, А.О. Лапко, О. В. Щебликіна, О. В. Лазарєв, М. В. Ушаков // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2018. - Вип. 182. - С. 63-79.
Короткий огляд (реферат): UA: Досліджено питання, пов’язані з впровадженням інтелектуально-аналітичної підсистеми підтримки прийняття рішень у складі системи диспетчерського керування на промисловому залізничному транспорті. Запропоновано методи реалізації інтелектуально-аналітичного забезпечення диспетчерського керування рухом поїздів на промисловому залізничному транспорті, що використовують різні критерії оптимізації взаємозалежних транспортних потоків. Із використанням апарату теорії графів розроблено та запропоновано математичні моделі, що при своїй програмній реалізації забезпечують оптимальне керування перевезеннями технологічної сировини на промисловому комбінаті.
EN: Issues related to the optimal control of interdependent traffic flows during the dispatching centralization of industrial railway transport facilities are investigated. The problem of the intellectual and analytical support of dispatch control and monitoring systems in industrial transport is considered. Mathematical models have been developed for the optimal control of transport processes on industrial rail transport according to the criteria of maximizing the transported mass of goods and minimizing rolling mileage. Simulation modeling of the intellectualanalytical decision support system was carried out by the operational personnel of the centralized control room, on the basis of which a number of graphical dependencies of optimization parameters were obtained. A program implementation of the developed models with the purpose of their integration with dispatch centralization systems for the formation of recommendation actions to operational personnel is proposed. Identified ways to further research in the subject area. The adequacy of the proposed methods and models is confirmed by simulation. In particular, on the basis of modeling, graphical dependencies of the parameters of cargo flows on the coordinates of the rolling stock and the density of the commodity mass on the transport network of an industrial combine were obtained. The resulting graphical dependencies in their software implementation allow you to directly determine the best ways to manage the plant’s traffic flows. The practical implementation of the methods, models and approaches proposed in the article consists in developing dispatching control and monitoring systems for industrial railway transport on their application software, which will provide recommendations on the optimal management of interdependent train traffic for the transportation of technological raw materials and goods.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/922
ISSN: 1994-7852 (print); 2413-3795 (online)
Розташовується у зібраннях:Випуск 182

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kamenev.pdf401.45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.