Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3075
Title: Аналіз наукових досліджень щодо проектування транспортних мереж високошвидкісного та звичайного руху
Other Titles: Analysis research on transport networks design of high-speed and conventional movement
Authors: Прохорченко, Андрій Володимирович
Кравченко, Дмитро Олександрович
Prokhorchenko, Andrii
Kravchenko, Dmitrii
Keywords: транспортна система
топологія
залізнична мережа
поїздопотік
високошвидкісні магістралі
transport system
topology
railway network
trains flow
high-speed rail
Issue Date: 2015
Publisher: Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Прохорченко А. В. Аналіз наукових досліджень щодо проектування транспортних мереж високошвидкісного та звичайного руху / А. В. Прохорченко, Д. О. Кравченко // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2015. - Вип. 154. - С. 70-74.
Abstract: UA: Робота присвячена аналізу наукових досліджень щодо пошуку раціональної топології транспортних мереж в умовах реалізації високошвидкісного та звичайного руху поїздів. Досліджено еволюцію підходів до принципів побудови математичної моделі для проектування транспортних мереж. Сформульовано принципи для побудови математичної моделі, яка дасть змогу визначити топологію залізничної мережі, що відповідає реальним умовам функціонування залізниць України.
EN: Work devoted to the research for finding rational topology transport networks in terms of implementing high-speed and conventional trains. The evolution of approaches to principles of mathematical models for the design of transport networks. Detailed research in the design of transport networks based on the analysis of spatio-topological and geometrical properties of networks. Analyzed studies that examine forming topology as the interaction between network users with simple rules based on individual agentbased approach. The results of recent studies based on statistical analysis of the macro properties of complex networks. Proved that the macro characteristics of complex transport system is not formed on the basis of central planning from the top down, as defined by the rising of the interaction of the components of the simple rules leads to hierarchy, which is a consequence of the existence of self-organization in the system. The principles for building a mathematical model that will determine the topology of the railway network that meets the real terms of railways of Ukraine.
URI: http://lib.kart.edu.ua/handle/123456789/3075
ISSN: 1994-7852 (рrint); 2413-3795 (оnline)
Appears in Collections:Випуск 154

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prokhorchenko.pdf192.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.